Een jaaroverzicht van seizoen 2020-2021 is wat betreft sportieve prestaties snel klaar. RWB startte doordat het in de fictieve competitie van seizoen 2019 – 2020 kampioen was geworden in de
KNVB 3e klasse. De competitie werd echter in verband met de corona pandemie na 4 wedstrijden afgebroken om niet meer verder af te werken. RWB had de eerste 3 wedstrijden gewonnen, de laatste wedstrijd tegen Gilze, die zonder publiek werd gespeeld werd gelijk. Hierdoor stonden bij het afbreken van de competitie RWB en Gilze met 10 punten gelijk bovenaan. Ook RWB-2 startte, door bovenaan te eindigen in seizoen 2019-2020, één klasse hoger. Net als RWB-1 startte RWB-2 ook goed aan de competitie, ook dit had uiteindelijk geen enkele waarde want vervolgens werd de competitie stilgelegd om niet meer opnieuw te starten.

De Jeugdafdeling, Jeugdcommissie en Technische Commissie Jeugd, hebben na het stilleggen van de competitie het hele seizoen, binnen wat mogelijk was, van allerlei trainingen, clinics en onderlinge toernooitjes georganiseerd. Gelukkig mocht de jeugd aan het einde van het seizoen weer wedstrijdjes spelen voor de Regio Cup, een soort mini-competitie in de regio. Dit alles echter nog steeds zonder publiek

Senioren boven de 18 mochten daarna lange tijd alleen trainen op 1,5 meter afstand, dus ook niet eens trainingspartijtjes spelen. Later in het seizoen, toen zicht op een herstart van de competitie al lang uit beeld was mocht er weer normaal getraind worden, wedstrijden tegen andere verenigingen waren toen nog steeds niet toegestaan. RWB organiseerde in de maand juni / juli op de woensdag en donderdagavonden nog een 7 tegen 7 toernooi voor zowel de lagere elftallen als de selectieteams. Totaal deden 14 teams mee, hierdoor kon alsnog voetballend het seizoen afgesloten worden.

De selectie presentatie ter voorbereiding op seizoen 2020 – 2021 kon in enigszins aangepaste vorm nog doorgang vinden. Het seizoen werd bij RWB afgesloten met een drietal klusdagen. Drie zaterdagen lang werd met gemiddeld 12 personen per dag van allerlei klusjes gedaan zoals tegels vervangen, schilderen, schoonmaken, repareren van gebreken aan de technische installaties enz. Dit om er voor te zorgen dat het complex er bij ingang van het nieuwe seizoen weer netjes uit zou zien

Evenementen zijn er in seizoen 2020-2021 niet geweest, uitzondering hierop was Sinterklaas, die in plaats van op de vrijdagavond op zaterdag de voetbal clinic bezocht en het Paaseieren zoeken wat in de buitenlucht georganiseerd kon worden. Alles bij elkaar voor RWB een teleurstellend seizoen. Gelukkig geldt hierbij gedeelde smart is halve smart want dit geldt voor geheel voetballend Nederland.

Bas Bruurmijn, Voorzitter Voetbalvereniging RWB

ABO Drunen / Elshout